Bouw aan de online toekomst van Skins! Skins is dé bestemming voor luxe niche parfums en high end beauty. Met onze boutiques en online flagshipstore bieden we meer dan een webshop: we creëren een beleving. Om onze e-commerce organisatie verder te professionaliseren en te laten groeien, zoeken wij een Head of E-Commerce die strategie, operatie en leiderschap samenbrengt. Je wordt de rechterhand van de Digital Director en krijgt een sleutelpositie in het verder uitbouwen van het e-commerce fundament van Skins
Als Head of E-Commerce (vaste aanstelling – geen interim rol) ben jij eindverantwoordelijk voor de performance, groei en doorontwikkeling van de webshop van Skins in alle landen waar we actief zijn. Jij bepaalt in samenwerking met de Digital Director de visie en strategie. Je vertaalt deze naar concrete roadmaps en KPI’s en zorgt ervoor dat het team deze vertaalt naar dagelijkse executie.
Je stuurt Performance Marketing, Onsite Merchandising, Content en UX/UI aan en geeft direct leiding aan vier senior teamleden. Je brengt structuur, borgt kennis in het team en tilt zowel de operatie als strategie naar een hoger niveau. Met jouw leiderschap zorg je voor duidelijkheid, eigenaarschap en continuïteit. Daarnaast werk je nauw samen met Marketing, Supply Chain, Finance en externe partners.
Je rapporteert aan de Digital Director en bent onderdeel van het Digital MT. Je bent sparringpartner voor Directie en Marketing.
De volgende werkzaamheden behoren onder andere tot jouw functie:
Je bent een ervaren e-commerce leider, een mensgerichte leider, met retail-DNA die moeiteloos schakelt tussen strategie en operatie. Je hebt ervaring in een scale-up of een groeiende retail organisatie en begrijpt wat het betekent om te bouwen, structureren, meebewegen en laten groeien.
Jij brengt mee:
Als Head of E-Commerce Brand ga je aan de slag bij een snelgroeiend bedrijf dat zich richt op luxe cosmetica. Skins biedt een veelzijdige functie in een gezellige, informele werksfeer. Samen met een enthousiast team van meer dan 100 collega’s op ons hoofdkantoor maak jij elke dag het verschil.
Wij bieden jou:
Een integriteitscontrole via het waarschuwingsregister van de StichtingFraude Aanpak Detailhandel is onderdeel van de sollicitatieprocedure.
Met de oprichting van Skins in 2000 werd de Nederlandse cosmeticabranche opgeschud. Door internationale boutique brands als eerste exclusief naar Nederland te brengen, werd de basis gelegd voor het sterke merk dat Skins vandaag de dag is. Al bijna 25 jaar reizen we de wereld over op zoek naar verhalen, merken en producten die raken. Onze 200 toegewijde medewerkers dragen dagelijks bij aan het succes van de organisatie en nemen onze klanten mee op een unieke ontdekkingsreis binnen de wereld van Skins.
Bij Skins geloven we in een zorgvuldig en persoonlijk sollicitatieproces, zodat we samen ontdekken of we de perfecte match zijn. Hier is wat je kunt verwachten:
Ben jij klaar om je onder te dompelen in de wereld van Skins? Solliciteer vandaag nog!